Beren spotten - Reisverslag uit Williams Lake, Canada van wildezalm - WaarBenJij.nu Beren spotten - Reisverslag uit Williams Lake, Canada van wildezalm - WaarBenJij.nu

Beren spotten

Door: Johan en Cora

30 September 2016 | Canada, Williams Lake

Dag 4 - 27 september 2016
De dag waarop we (voorlopig tenminste) afscheid namen van Tom. Aan het einde van de reis logeren we nogmaals bij hem. Het was ook de dag dat Cora voor het eerst in de camper reed. Het rijdt wel even anders dan in de eigen camper!
Omdat we onze tanks (vuil water en wc) niet bij Tom konden legen, hebben we dat eerst bij een camping in de buurt gedaan. Ook de watertank en benzinetank moesten worden bijgevuld. Het was ff puzzelen maar het is gelukt!
Op naar Whistler! Onderweg af en toe mooie uitzichten.
In Whistler liepen we langs de brandweerkazerne. Toch even vragen..... Ja hoor, een uur later konden we een rondleiding krijgen! Gauw naar het dorp voor een snelle lunch en op tijd weer terug. Er stonden erg indrukwekkende voertuigen.
Na de rondleiding nog even het dorp in. Maar zoals Tom al voorspeld had, hadden we het gauw gezien. Naar de camping, waar we maar 1 nacht blijven ipv 2. Want ook daar vonden we niet veel aan. Vroeg naar bed, vroeg weer op en wegwezen hier!

Dag 5 - woensdag 28 september 2016
Langzamerhand komen we over onze jetlag heen. Vandaag rijden we naar Cache Creek. Helaas deden we dat met onze treeplank nog uitgeschoven, zo ontdekten we bij het tankstation in Whistler. Oeps...
We moesten onze route aanpassen want er is een stuk weg weg door de hevige regenval van de laatste tijd. We kunnen wel in Cache Creek komen maar wel via een flinke omweg. Nou ja, de route is mooi.
We overnachten op het terrein van de Hat Creek Ranch, een historische 'road house' nu museum. Het sluit bijna voor de dag maar we hebben nog even goed rond kunnen kijken. Achter een grote schuur ontdekten we nog een mooie oude brandweerwagen. Er staan ook veel oude landbouwvoertuigen, maar helaas staan die weg te roesten. Zonde!

Dag 6 - donderdag 29 september 2016
Op weg naar Williams Lake hebben we onze eerste beer gespot! We konden helaas niet stoppen om er een foto van te maken dus we hooen dat we er nog 1 (maar liefst meer) zullen zien.
Onderweg hebben we nog een roadhouse (museum) bezocht.
Bij de camping aangekomen kregen we een stukje zelfgebakken pie aangeboden. Daar zeggen wij geen nee tegen!
We hebben onze reisroute weer iets aangepast want er zitten wat te lange reisdagen tussen. Dat is het mooie van reizen met een camper, lekker flexibel!
Morgen gaan we kennismaken met Cora's achternicht Aleida. De dag erna komen haar 2 broers en zus lunchen. Jeetje wat een grote familie ;-)

• 30 September 2016 - 18:31

Pauline Kho-Veekman :

Hallo Cora , Johan.
    Wat leuk dat je elke dag een verslagje maakt waar je zit, jammer dat de beer niet geluk is,
    Maar misschien een volgende keer.
    Veel plezier bij jullie achtenicht en doe voorzichtig.
    Liefs Pauline

• 01 Oktober 2016 - 00:13

Adry Maring.:

Weer een leuk verslag van jullie reis. Hoe is het weer bij jullie, is het nog een beetje zomer ?
    groetjes en rij voorzichtig.