Marrakech en omgeving - Reisverslag uit El Adergha, Marokko van wildezalm - WaarBenJij.nu Marrakech en omgeving - Reisverslag uit El Adergha, Marokko van wildezalm - WaarBenJij.nu

Marrakech en omgeving

Door: Cora en Johan

04 Maart 2015 | Marokko, El Adergha

Dag 3, vervolg
Na het plaatsen van het vorige reisverslag zijn we luxe uit eten gegaan (Burgerking). En daarna naar de kroeg. Johans eerste biertje deze vakantie! Om 21 uur stonden de koetsjes voor de deur. Onze pk kreeg al snel pech, wat vakkundig gerepareerd werd midden op een kruispunt. 'Pas de problem' volgens de koetsier.... na al deze avonturen was het goed slapen in het hemelbed!

Dag 4, naar Ouarzazate
Vandaag al vroeg vertrokken (7 uur) want we hebben een lange dag voor de boeg. We rijden weer naar het Atlasgebergte, maar nu steken we 'm over via de Tichka-pas (2260 meter hoogte) om aan de andere kant een kijkje te nemen aan het begin van de woestijn. Fantastische uitzichten onderweg! We bezoeken een kasbah (fort) maar het kwam er meer op neer dat we hele hele dorpje rond de kasbah hebben rondgeklauterd. Er zijn diverse beroemde films in deze kasbah opgenomen, zoals Laurence of Arabia en The gladiator. Daarna nog door naar Ouarzazate. Niet heel veel soeps maar bekend om de Amerikaanse filmstudio's daar.
Een mooie dag, die we in stijl met een lekker ijsje hebben afgesloten.

Dag 5, op naar Fes
Ook nu een lange reisdag, maar nu met zijn 46-en. Het is een kleine 500 kilometer rijden, waarvan een deel door de bergen. Vertrek om 7.30 uur + Marokaans kwartiertje, aankomst in Fes om 18.15 uur. Onderweg een paar functionele stops, en 1 fotostop. Oja, en een noodstop voor een zieke medereiziger.
Het eten in het hotel is prima, een vegetarisch alternatief geen probleem, maar wel een poging om ons af te zetten bij het afrekenen. Helaas voor de ober, daar tuinen we niet in!
Daarna nog een rondje door de buurt, met een lekker bakkie koffie/thee met wat lekkers er bij. Hier laten we het vanavond bij. Morgen gaan we te voet de oude binnenstad van Fes verkennen. Verslag volgt!