Marrakech - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van wildezalm - WaarBenJij.nu Marrakech - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van wildezalm - WaarBenJij.nu

Marrakech

Door: Cora en Johan

02 Maart 2015 | Marokko, Marrakesh

Dag 1: vertrek uit Beverwijk en aankomst in Marrakech
De reis naar Schiphol ging voorspoedig. Na de douane werd er flink verbouwd dus daar was niet veel te beleven. Wel een bekende Nederlander gespot, althans voor de schaatsliefhebbers onder ons, namelijk Bart Veldkamp.
Het vliegtuig zat niet helemaal vol, voor ons zat niemand. Zat ja, totdat er iemand ging zitten die in zijn uppie 3 stoelen vulde :-(
De vlucht was maar 3 uurtjes. Vlekkeloze landing in Casablanca. Bij de douane moet je geduld hebben, bij aankomst bij de bagageband draaide die al niet meer en lagen er nog een paar zielige koffers en tassen, waaronder die van ons.
Half 8 's avonds aankomst in ons hotel in Marrakech. We konden meteen door naar het avondeten. En daarna naar ons hemelbed. Elk 1, ongeveer 3 meter uit elkaar....

Dag 2, rondtour door Marrakech
Wie wil dat nou niet, na een koude douche en redelijk ontbijt met slechts 46 (!) man door Marrakech. Nou, wij niet, maar we doen het toch. Begraafplaats, soek, paleis, kruidenapotheek, lunch in de zon (het is ongeveer 25 graden), nog meer soeks, HET plein van Marokko (waar Johan een brandweerauto spotte), een vol programma.
Nog even naar de grote supermarkt en na het avondeten een giga groot ijsje om de dag mee af te sluiten. Hemelbed, here we come!

Dag 3, Kik-plateau
Na het ontbijt werden we opgehaald door een 4x4. We gaan richting het Atlasgebergte. Onderweg diverse fotostops, de besneeuwde toppen steken mooi boven het landschap uit. We gaan vrij hoog, tot de sneeuwgrens. Thee drinken aan een riviertje met smeltwater, lunch in het zonnetje, vervelend hoor. Op de terugweg nog even gestopt bij een argan-olie-werkplaatsje. Eind van de middag weer terug in het hotel. Na het eten maken we nog een rondrit door Marrakech in een koets. Verslag hiervan en van onze laatste dag in Marrakech morgen volgt!

• 02 Maart 2015 - 20:05

Birgit: