Tussen de onweersbuien door - Reisverslag uit Torredembarra, Spanje van wildezalm - WaarBenJij.nu Tussen de onweersbuien door - Reisverslag uit Torredembarra, Spanje van wildezalm - WaarBenJij.nu

Tussen de onweersbuien door

Door: Johan en Cora

03 September 2015 | Spanje, Torredembarra

Vervolg dag 5 – Platja de Pals
Zoals beloofd worden we na het avondeten gehaald en gaan we met z'n allen naar het historische plaatsje Pals. Leuk plaatsje! Mooi verlicht. Zo te zien is het ook een leuk plaatsje om overdag te bezoeken. Maar morgen reizen we door, dus dat zit er niet in.

Dag 6 – Platja de Pals – Torredembarra
We laten de gekregen barbecue bij Ria en Marjan achter en nemen afscheid. We wilden naar Tortosa, maar omdat we al langer hebben gedaan over de heenweg, en een extra stop van 2 nachten hebben gedaan, slaan we Tortosa maar over. We rijden richting Tarragona. We hebben gekozen voor een camping in Torredembarra. Het is een leuke camping. Er zit een grote supermarkt om de hoek, gemakkelijk! We vullen onze drankvoorraad aan met een fles Sangria. Is een goede mix met cava!
Terug op de camping blijkt dat Johan 2 nare blaren heeft. Dus Cora krijgt een lesje 'wandelletsels verzorgen'. Na het eten proeven we de sangria met cava. Dat smaakt naar meer!

Dag 7 – Tarragona
We laten de camper op de camping staan en pakken de bus naar Tarragona. Daar bekijken we eerst het Amfitheater (foto). Het is behoorlijk heet, dus een koel drankje gaat er daarna wel in! En een lekkere wafel, Johan hartig en Cora met zoet.
Daarna zijn we de wijk gaan verkennen met diverse overblijfselen uit de Romeinse tijd en de Middeleeuwen. Erg leuk!
Na een flinke wandeling is het prettig om even te relaxen. Dat doen we bij de bar van de camping. Na 18 uur kan je daar ook prima (en goedkoop) eten.
We krijgen van de receptie de nodige info om vanuit hier naar Barcelona te gaan. Eigenlijk waren we van plan om naar een andere camping, dichter bij Barcelona, te verhuizen. Maar vanuit hier kun je met de trein in een uur in Barcelona zijn, en het is hier prettig. Dus blijven we wat langer en gaan we vanuit hier 2 dagen naar Barcelona.

Dag 8 – Torredembarra
We waren van plan om vandaag naar het Egyptisch Museum in Barcelona te gaan, maar aan het einde van de nacht begint het ongelooflijk hard te regenen en te onweren. En de weersvoorspelling voor de rest van de dag is ook niet best. We schuiven het wel een dagje op! We vermaken ons prima op de camping. Tijd om te wassen, bijvoorbeeld. De handige man helpt de buurman een handje om beeld op zijn tv te krijgen, maar dat wil niet erg lukken.
Van zo'n dagje niksen word je moe, dus de luikjes vallen 's avonds al vroeg dicht. Morgen maar weer een wat aktievere dag!

Dag 9 – Barcelona
's Nachts zijn we wakker geworden van een zo mogelijk nog heviger onweer dan gisteren. En de regen viel met bakken uit de lucht. Dat voorspelt niet veel goeds.......
's Morgens moet Johan eerst een kapotte zekering vervangen. Waarschijnlijk gebruiken we toch iets teveel stroom tegelijkertijd.
Gelukkig is het inmiddels zo goed als droog, dus met de paraplu mee gaan we richting station. We kopen een retourtje naar Barcelona. Het is ongeveer een uur treinen. Na een bak koffie en thee zoeken we het Egyptisch Museum op. Het is een mooi museum! Zie de 2 foto's. Na ongeveer 2 uur rondkijken staan we weer buiten. We lopen nog een stuk door de winkelstraat met hele dure winkels (Chanel, Dior, Rolex, noem maar op). We kijken ook nog even bij Casa Milà (Gaudi), zie foto.
Eind van de middag zijn we weer terug in Torredembarra. Onderweg naar de camping ontdekken we nieuwe crocs voor Johan. Die is er helemaal gelukkig mee!
Bij de borrel besluiten we wat we de komende dagen gaan doen. Morgen weer naar Barcelona, er valt daar nog genoeg te zien. Daarna verhuizen we naar de andere kant van Barcelona, voor 1 overnachting. Daarna rijden we nog een klein stukje, naar Santa Susanna. Een oud-collega van Johan treedt daar een aantal keren op met zijn band vanwege hun 30-jarig bestaan en Johan wil daar graag bij zijn. Gaan we regelen!

• 03 September 2015 - 22:57

Adry Maring:

Leuk verslag. Barcelona is een mooie stad en daar is een hoop te zien. Zijn jullie ook in Casa Mila geweest want dat is ook prachtig. En de beroemde Sagrada Familia is het bekijken waard. Veel plezier en groetjes van ons.

• 04 September 2015 - 11:01

Birgit:

Ziet er gezellig, leuk en mooi uit. Barcelona is zeker mooi en veel te zien en te beleven, helemaal buiten die beroemde winkelstraat :-) Geniet verder van jullie prachtige reis. Ik kijk uit naar het volgende verhaal :-) Liefs