Vervolg Rome - Reisverslag uit Rome, Italië van wildezalm - WaarBenJij.nu Vervolg Rome - Reisverslag uit Rome, Italië van wildezalm - WaarBenJij.nu

Vervolg Rome

Door: Johan en Cora

12 Juli 2014 | Italië, Rome

Dag 8:
Na hetzelfde auto- en metro-ritje als gisteren gaan we nu naar het Forum Romanum. Was vroeger het machtscentrum van Rome. Een heel groot complex, er wordt nog heel veel opgegraven. Deels staat het op een heuvel, van waar je een mooi uitzicht over Rome hebt (zie foto). Na een paar uur daar rondgelopen te hebben, nemen we de metro naar een ander deel van Rome, om het Pantheon te bekijken. Het best bewaarde oud-Romeinse gebouw, nu in gebruik als kerk. Er zouden in de buurt Egyptische beelden hebben gestaan, dus wij op zoek. En dan moet je af en toe de weg vragen (zie foto). Maar we hebben de beelden niet gevonden.
Rustig doorgelopen naar een groot plein waar net op een groot podium ingespeeld werd voor een hard rock concert. Wat een herrie! Wegwezen hier! Het wordt langzaam tijd om een eettentje op te gaan zoeken. Maar we gaan eerst terug naar de auto. Tussen onze parkeerplaats en het hotel zitten diverse eettentjes. Daar belanden we bij een pizzeria. Onze allereerste pizza's in Italië zijn behoorlijk groot, zie de foto's. En erg lekker. En voor geen geld. Een goede afsluiting van een mooie dag!

Dag 9:
Wat we in 3 dagen hadden willen zien, hebben we al in 2 dagen gezien, dus gaan we vandaag toch maar naar het Sint Pietersplein (zie foto). Groot, druk, lange rijen om binnen te komen maar dat slaan we over. De rest van de dag lopen we door de wijk rond het plein. We lopen onder andere ook naar de Engelenburcht (zie foto). Daar schuilden de pausen als het nodig was. Er zijn ook 2 met beelden versierde bruggen over de rivier (zie foto). Maar we maken er ook een beetje een relaxdagje van. Terrasje, ijsje, terrasje, biertje.... en natuurlijk de avondmaaltijd. Daarna weer terug naar het hotel. Daar zitten we nu op het terras. Het is onze laatste avond hier. Morgen gaan we nog wat zuidelijker, naar Napels.

• 12 Juli 2014 - 21:58

Birgit:

Mooi he :-)

• 13 Juli 2014 - 08:00

Veronica:

beste cora en johan wat is het prachtig daar zeg , en ik kan me goed voorstellen dat je tussen door nog wel een relaxe dagje ervan maakt , jullie lopen heel wat af zeg , maar het is de moeite waard. en ik weet niet of jullie die enorme pizza op hebben gegeten maar ik zie dat als middag en avond eten bij elkaar , wat een enorme dingen zeg pfffff maar gelukkig heeft het heerlijk gesmaakt , we wachten wel weer op jullie volgende berichten en foto's heel veel plezier daar groetjes van ons